Dag 2 - Opzoek naar de winkel en strand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Abel - WaarBenJij.nu Dag 2 - Opzoek naar de winkel en strand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Abel - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Opzoek naar de winkel en strand

Door: Ben Abel

Blijf op de hoogte en volg Ben

01 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Goedemorgen.. nou zo goed ben ik de dag niet begonnen. Slapen lukte vannacht niet echt. Het was enorm warm en was al erg vroeg wakker vanwege het tijdverschil. Even heb ik een dipje, omdat ik toch eigenlijk Saar wel heel erg mis. Zo fijn als je ‘s ochtend even wakker word gekriebeld door je vriendin of een lekkere knuffel.

We hebben met de groep besloten naar de ‘grote’ supermarkt te gaan. Best spannend voor het eerst de auto instappen en dan maar hopen dat je de weg weer terug kun vinden. Zonder TomTom en of wegenkaart en minimaal plaatsnaam borden. We hebben eerst wel drie tot vier keer rond gereden om even de buurt te verkennen en telkens weer terug proberen te komen naar ons appartement. Ik heb goed belangrijke herkenningpunten opgeslagen om de weg terug te kunnen vinden. Na z’n driekwartier zijn we eindelijk bij de supermarkt, terwijl dit hemelsbreed misschien 5 minuten rijden is. Een enorme supermarkt, waar je alles kunt verkrijgen. De prijzen zijn in guldens en vergelijkbaar als bij ons.

Carien, Ingrid en ik besluit slim boodschapopen te doen. We halen alvast voor een hele week boodschappen. Hierdoor zijn we langer bezig dan de rest van de groep. Waarop zij besluiten eerder terug te gaan. Een kwartier later zijn wij ook klaar en sluiten aan bij de kassa. Ze hebben personeel die alle boodschappen voor je inpakt. Ook iets waar wij raar van op stonden te kijken. We staan met ons drieën toe te kijken hoe één iemand onze boodschappen inpakt. Ze lopen zelfs mee naar de auto om je spullen in de auto te tillen. We bedankten zeer vriendelijk, maar die mevrouw bleef staan. We vroegen maar waarom, ze wou graag een fooi voor haar dienst, anders kwam het over dat ze haar werk slecht deed. Ook iets wat je maar net moet weten.

Met een autootje vol boodschappen rijden we in één keer goed terug naar ons appartement. Wat ons direct opvalt is dat de andere groep er nog niet weer is. Zou stiekem toch wel grappig zijn als ze verdwaald zijn. We hebben onze boodschappen uitgepakt en even heerlijk op ons balkon een drankje gedronken. Drie kwartier later was de andere groep er nog niet weer. Die zullen wel verdwaald zijn. Uiteindelijk anderhalf uur later na ons, kwamen ze er vermoeid aan. Ze hebben heel wat rondjes gereden om de weg weer terug te vinden.

Een aantal studenten die hier al wat langer verblijven vragen of we mee willen naar het strand, hier 5 minuten vandaag. Natuurlijk willen we dat. We pakken snel onze spullen en nog geen 10 min later liggen we in helder blauw zee water. We liggen op het Cabana Beach en voor het eerst kom je even tot rust. Het is echt ontzettend mooi hier. We zijn tot een uur of half 7 gebleven en zijn toen terug gegaan naar ons appartement. Hier hebben we lekker Hollands gekookt. Uiteindelijk hebben we met elkaar nog even lekker op het dakterras gezeten tot een uur of half 2 in de nacht. Ik wilde namelijk niet weer vroeg wakker zijn. Rond half 2 hier, staan de eerste mensen in Nederland alweer op. Zo kon ik nog mooi even met Saar whatsappen, voordat ik ging slapen en zij naar school ging.